Småkryp!

Jag fixade med tvätten i badrummet och Alva satt på altanen och målade med vattenfärger.
Alva: "MAMMAAAAAA!!! HJÄÄÄÄNNNNGGPPPP!!!! (Mamma! Hjälp!)
Jag lyfter upp magen och springer så snabbt jag kan från badrummet till altanen, eftersom jag tror att Alva är döende. När jag kommer fram möts jag av en hysterisk och paralyserad Alva med en mygga på näsan.
Alva: "JA FÅTH ETT MYGGBEEEETTT!" (Jag får ett myggbett!)
Jag: "Men vifta bort myggan då."
Alva: "JA VÅÅGATH INTE!!!" (Jag vågar inte)

Senare samma dag...
Alva: "MAMMAAAA!!! EN FNUGA!!!" (Mamma en fluga!)
Jag: "Men vifta bort den Alva. Flugor är inte farliga!"
Alva: "OOOÄÄÄÄÄHHÄÄHÄÄÄÄÄ!!" Hon gråter och är jätterädd.
Jag: "Men nu får du skärpa till dig lite Alva. Du kan inte vara så här rädd för myggor och flugor. De är inte farliga. Du kommer få en jättetråkig sommar om du ska bli så här ledsen så fort du ser en fluga."
Alva: "Nej de kommthe jante. Föth min bebith kommeth i thommath..." (Nej det kommer jag inte. För min bebis kommer i sommar."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback