Försäkringskassan

Min sjukskrivning godkändes inte av försäkringskassan. De tycker jag ska jobba halvtid. Därför skickade min läkare ett kompletterande intyg och la till en krämpa. Det ursprungliga var bara för foglossning och nu la hon till hjärtklappning. Det gjorde hon förra veckan och jag har inte hört ett smack från försäkringskasan. Inte för att jag är förvånad. Därför ringde jag dem idag och hade följande konversation med en otroligt otrevlig och ohjälpsam kundtjänstkvinna.

Kundtjänst: "Välkommen till försäkringskassan! Vad kan jag hjälpa till med?"
Jag: "Hej! Mitt namn är Jenny och jag skulle vilja veta hur det går med mitt ärende."
Kundstjänst: "Det finns ingen utbetalning till dig."
Jag: "Nej, det är inte meningen att det ska finnas det än, eftersom ni inte har godkänt min sjukskrivning."
Kundtjänst: "Nähä?"
Jag: "Ja, jag undrar hur det går med det? När kan jag få ett besked? Min läkare kompletterade sjukintyget förra veckan."
Kundtjänst: "Ja, jag kan se att vi har fick in det i måndags."
Jag: "Vad bra."
Kundtjänst: "Ja, tack då!"
Jag: "Men vad händer nu då??"
Kundtjänst: "Ja, din handläggare har inte hunnit titta på det för det är oöppnat."
Jag: "Jaha, sen i måndags..? När kan handläggaren ha tid att öppna det då?"
Kundtjänst: "Ja... när som helst."
Jag: "Va?? Men vad har ni för handläggningstider. Du måste ju kunna säga NÄR jag kan få ett besked."
Kundtjänst: "Ja, det får du så snart din handläggare har tittat på det kompletterande intyget."
Jag: "MEN! När är det då?!? Kan man få prata med den här handläggaren som man tydligen fått utan att veta om det?"
Kundtjänst: "Ja, det kan du."
Jag: "Jaha? Hur då?"
Kundtjänst: "Jag kan be honom ringa dig. Vilket nummer kan han nå dig på?"
Jag: "0735-XX XX XX."
Kundtjänst: "Tack så mycket hej!"
Jag: "Men hallå?? Vänta lite! När ringer han upp? idag eller om ett par dagar?"
Kundtjänst: "Ja, han har två arbetsdagar på sig att ringa upp. Så senast tisda nästa vecka."
Jag: "Vad bra då vet jag. Tack så mycker får hjälpen."

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jävla puckon asså!! Han ska ju förfan ringa dig när han fått ditt ärende! Så gjorde min handlägggare hon ringde upp mig och förklarade att hon va min nya handläggare och hur allt skulle gå till. Ush asså man blir så jäkla arg på deras beteende....

2011-06-23 @ 16:47:26
Postat av: Anonym

jag har haft med dom och göra i 10 år nu

2011-06-26 @ 21:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback