Nu hittar vi till förlossningen

På måndag eftermiddag hade jag värkar var 15 minut. De började runt kl 18.00. På kvällen kom de tätare och tätare och när det var sex minuter mellan och de höll i sig ca en till en och en halv minut ringde jag förlossningen. Då hade jag duschat slut på varmvattnet och tagit två alvedon utan att det gått över. De tyckte vi skulle komma in eftersom vi har en bit att åka och det är andra barnet. I bilen tätnade värkarna och de kom till slut med fyra minuters mellanrum. Kl halv tolv lämnade vi en helt hysteriskt vaken och hypad Alva hos mormor och vi tänkte stackars mormor.. hon kommer inte få en rolig natt! Väl inne på förlossningen satte de CTG för att kolla värkar och bebisens hjärtljud. Allt såg bra ut och vi fick stanna. Barnmorskan kunde inte  undersöka mig för hon nådde inte livmodertappen så vi vet inte om jag öppnat mig något. Vi bestämde att vi skulle bädda i soffan och vänta på att det skulle göra ondare för det gjorde inte så hysteriskt ont så jag klarade av det själv. Kl halv fem lyckades jag somna och vaknade en halvtimma senare utan värkar... VA?!?! H-vete! Vi väntade en halvtimme för att se om det verkligen stämde. Det stämde och vi fick åka hem.

Men nu hittar vi dit och vet hur lång tid det tar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback