Hypad Alva

Erik väckte Alva kl halv elva på kvällen för vi skulle ta elva färjan.  
Erik: "Alva. Det verkar som att bebisen ska komma så vi ska åka till mormor nu. Vill du det?"
Alva: "Gärna! Gärna!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I bilen på väg till förlossningen talade jag om för Erik att värkarna kom men 4 minuters mellanrum.
Alva: "E the futha minuteth ting mothmoth?" (Är det fyra minuter till mormor?)
Jag: "Nej, det är fyra minuter mellan värkarna."
Alva: "Va e väthkath fö nått?" (Vad är värkar för något?)
Jag: "Det är när bebisen ska komma ut så trycker den sig neråt från magen ner till snippan där den ska komma ut och då gör det lite ont. Sen tar den en paus och då gör det inte ont. Efter en stund trycker den mer och då gör det ont igen. När bebisen trycker så kallas det för en värk."
När vi kommer fram till hennes mormor så öppnar hon bildörren och ropar.
Alva: "VÄTHKATH KOMMETH!!" (Värkar kommer!!)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Eftersom det var vardag så skulle Alvas moster Ida jobba dagen efter så hon sov.
Alvas mormor: "Vi får vara lite tysta när vi kommer in för moster Ida sover. Hon ska jobba imorgon."
Alva: "DÅ THKA JA PNINGA PÅ DÖTHEN THÅ HON VAKNATH!!!" (Då ska jag plinga på dörren så hon vaknar.)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Moster Ida

Då hade jag dött kan jag säga!

2011-07-06 @ 17:58:28
URL: http://aidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback