Ska man inkludera regnbågsfamiljlen?

Dagis är stängt idag så jag var hemma med Alva. När vi åt lunch pratade vi lite om bebisen som kommer i sommar.
Alva: "Men huth kom bebithen in i din mage?" (Men hur kom bebisen in i din mage?)
Jag: "Eh. Jo... när en mamma och en pappa tycker om varandra väldigt mycket så blir det en bebis i mammans mage." Jag körde lightvarianten av blommor och bin eftersom jag tycker hon är lite för liten för att höra alla detaljer.
Jag: "Och jag och pappa tycker ju så mycket om varandra så då blev det en bebis i mammas mage." Just like magic!
Alva: "Jaha! Men ja tycke ju thå mycke om dig å pappa!" (Jaha! Men jag tycker ju så mycket om dig och pappa!)
Jag: "Ja, men det måste vara en mamma och en pappa för att det ska bli en bebis i mammans mage." Vi får förklara hela provrörs-, regnbågsfamiljs-, adoptionssvängen sen. Jag tror hon måste få smälta den här informationen först. Det bor en familj med adopterade barn på vår gata så det kommer nog rågor om det när hon väl fattar att de inte är lika sina föräldrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback