Hälsostafetten

På jobbet körde de igång någon sorts hälsostafett idag. Det verkar superbramed en massa bra erbjudanden om träningskort, akupunktur, meditaion, massage och en massa annat hälsosamt som man kan prova på antingen gratis eller till ett mycket förmånligt pris. De ska dela ut pris till den anställde som gjort största hälsoförändringen under en viss tid. Det kändes lite ironiskt att de skulle lansera detta just idag då jag har min mest invalida dag någonsin. Jag kna inte gå och har ont hela tiden. Tårarna var väldigt nära på vägen hem från jobbet. När jag kom hem linkade jag omkring i vardagsrummet och mobilen började surra på bordet. När jag väl kommit fram till den ser jag att jag fått ett sms från jobbet.

"Imorgon kör vi Crossfit i tränsingslokalen både kl 11.30 och kl 17.00. Glöm inte träningskläderna! Mvh Hälsostafetten"

Erik höll på att skratta ihjäl sig när jag med en stor vetekudde surrad runt höfterna och med myrsteg, stånkande går mot soffan och läser det för honom. Man kan konstatera att jag inte ska på Crossfit imorgon. Varken kl 11.30 eller kl 17.00...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback