"18-sidors-glass"

Detta utspelar sig i ett sovrum på Adelsö kl 04.45 en morgon tidigare denna vecka.
Frun och mannen i huset ligger och sover när fruns väckarklocka plötsligt ringer obarmhärtigt tidigt. Frun sätter sig förvirrat upp i sängen och utbrister högt, dock inte så tydligt:
Frun: "18 sidors glass!"
Mannen: "ZzzzZzzz.."
Frun vaknar till och stänger av väckarklockan. Hon är fortfarande lite förvirrad pga den ogudaktiga tiden. Hon undrar om hon verkligen hade sagt det där om glassen eller om hon bara drömt. Frun ställer sig i duschen och funderar vidare.

Ja, den förvirrade frun är jag och när jag duschade vaknade jag till och mindes vad jag drömt om. Jag drömde att jag var i Australien. Tydligen bodde jag där för jag skulle bjuda några på middag och till efterrätt skulle jag bjuda på en helt otroligt avancerad efterrätt. Instruktionen var 18 sidor lång och den var känd över hela världen för sin läckerhet. Jag frågade Erik på kvällen om han hört att jag sagt något. Han kunde inte minnas vad jag sagt, men han mindes att det var något. Märligt när drömmar följer med när man vaknar. När man är så där precis mittimellan dröm och vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback