Ultraljud

Idag var det ultraljud. Jag var så nervös att jag råkade åka en timme för tidigt. Jag fick sätta mig på ett fik i närheten och dricka lite färskpressad apelsin.

Erik var väldigt tydlig med att vi inte ville veta vad barnet har för kön, så hon sa inget om det och hon tittade knappt i det området. Hon stannade till så vi fick se urinblåsan, men i en vinkel så det var helt omöjligt att se om det är en pojke eller flicka. Jag försökte verkligen se, men det var helt omöjligt. Jag ser ju knappt att det är ett barn på bilderna...

Jag tror att det är en pojke för den är så tvärt om Alva. Den här bebisen är lugn och snansad och lät barnmorskan titta och på allt. Den sprattlade bara till en enda gång under undersökningen. Jag kommer därför att börja säga han. Alva tyckte också att det såg ut som en pojke, men där handlar det nog mer om önsketänkande.

Allt såg bra ut och han gick igenom besiktningen utan anmärkningar. Jag har moderkakan i framvägg vilket jag misstänkt ett tag nu eftersom sparkarna jag känner bara känns när de är innåt eller neråt. Utanpå känns det ingenting än. Med Alva kände man utanpå tydligt redan för någon vecka sen.

Beräknade förlossningsdatumet blev framflyttat hela 10 dagar, till 13/7! Hur länge ska man behöva vara gravid egentligen?!? Jag har gått 18+ 0 idag.

Här bjuds på en bild för den som vill se.



Alva tycker att hon ser en snopp på den här. Jag tror som sagt att det är önsketänkande, annars har nog vår bebis snoppen i naveln och jag tror att barnmorskan hade nämnt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback