Väntan på Jultomten

Alva hade så svårt att somna kvällen före julafton. Hon brukar springa upp på kvällarna efter läggdags och hon vet mycket väl att hon inte får det, Den här kvällen var verkligen inget undantag!
Alva: "Det här är viktigt!" Hon betonar varje stavels,e för att jag verkligen ska förstå hur viktigt det är och håller upp händerna i en avvärjande gest.
Jag; "Jaha? Vad är det då?"
Alva: "Lås inte dörren." Hon betonar fortfarande varje stavelse.
Jag: "Nähä? Varför ska vi inte det?"
Alva: "Men då kan ju inte tomten komma in."
Jag; "Han kommer ner i skorstenen så det är ingen fara."
Alva tittar skeptiskt på vår skorsten som är ca 30 cm i diameter.
Alva: "Men han är ju så tjock."
Jag: "Och magisk! Glöm inte det! Han fixar alla typer av skorstenar."
Alva: "Men då får ni inte elda!"
Jag: "Ingen fara. Han kollar om det brinner innan han kommer ner. Om det brinner så släcker han det."
Alva: "Vad bra..."
Jag: "Du ser, du har inget att oroa dig för. God natt!"
Alva: "Okej... God natt!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback