Marianne choklad

Jag och Alva gjorde marianne choklad idag. Supersmarrigt blev det.

200 g choklad. Så mörk eller ljus som man vill ha. Jag ville ha ganska ljus så jag fick ta blockchoklad i brist på annan ljus choklad.
1 dl vispgrädde
1 påse Marianne

200 g choklad. Så mörk eller ljus man vill ha kanske vit om man gillar vit choklad. Jag tog 70%.

Värm grädden i en kastrull. Ta av den från plattan precis innan det kokar. Smält 200 g choklad i den varma grädden. Mortla eller krossa marianne karamellerna och blanda ner det i chokladsmeten. Ställ det kallt och låt det stelna så man kan forma bollar av det. Lägg bollarna i frysen en stund. När bollarna är hårda smälter man 200 g choklad. Doppa bollarna i den smälta chokladen och ställ in dem i kylen. När överdragen stelnat är de klara!


Kommentarer
Postat av: lilla morbror

du har min adress va?

2011-12-18 @ 18:45:04
Postat av: Jenny

Tror de blir lite mosade i frakten...

2011-12-18 @ 19:17:48
URL: http://dagensalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback