En ny bekantskap

En mamma på dagis kommer hit idag och fikar. Ska bli kul att prata med en vuxen kvinna, som inte är en syster, så här mitt på dagen. Det är inte så ofta det händer om det inte sitter en kvinna i kassan på ICA.

Fick höra att Alvas kill-bästis kommer tillbaka till dagis på måndag. Barnen kommer bli så glada! Det är ju ett litet dagis och det märks så väl när någon är borta. Jag kommer ihåg när Alva kom tillbaka efter sitt superlånga sommarlov. Då kom tio ungar och skrek "ALVAAA! ALVAAA" med Alvas bästis i spetsen som skrek "YES! NU ÄR ALVA HÄR! YES, YES, YES"

Igår var Alvas tjej-bästis Saga här. Herre gud vilket ös! Jag hade köpt pepparkaksdeg och nonstopp för jag tänkte att vi kunde ha lite mysigt och baka pepparkakor.. Jo men visst! De röjde runt och hade springtävling i hela huset. Jag fick vara dommare. Om någon av dem låg lite efter den andra ändrade de bara banan till sin fördel så båda vann varje gång! Inget tjafs en enda gång. De lekte också att de gifte sig. De tog på sig alla Alvas smycken och hårspännen och diadem så de blev fiiiina. Sen kramades de. Sen var de gifta.

Nu ska jag skura av badrummet lite. Hoppas Tyra sover en stund till så jag hinner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback