Godaste chokladkakan!

Hittade ett kakrecept i en av mina tidningar. Jag gjorde den till Eriks släktträff på muskö och i helgen till kräftskivan. Supersmarrig! Tyvärr han jag inte ta något kort på den varken på muskö eller i helgen... Så jag har googlat fram den här och stulit bilden från en annan blogg.



RECEPT
kakan

200 g smör
200 g mörk choklad
4 ägg
2 dl socker
2,5 dl vetemjöl
1 krm salt

Daimgrädde
3dl grädde
2 msk kakao
2 msk florsocker
2 förpackningar dubbeldaim

1. Smörj en rund bakform med avtagbar kant. Ca 22 cm i diameter. sätt ugnen på 200 grader.
2. Smält smöret till kakan. Smält chokladen försiktigt på låg värme och blanda ner i smöret. Rör om tills det blir en jämn smet.
3. Vispa upp äggen lätt tillsammans med sockret och rör ner chokladsmeten. Blanda mjöl och salt och rör ner det i smeten. Rör tills smeten är jämn.
4. Häll smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen i ca 15 min.
5.  Vispa grädden fluffig tillsammans med kakao och florsocker. Krossa daimen och blanda ner hälften i grädden.
6. Bred ut daimgrädden på den avsvalnade kakan och dekorera med resten av daimen.

ENJOY!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback