Härlig natt

Vi var på 18-års kalas igår. På kalaset fanns till Alvas stora glädje en jättestor chipsskål framme under hela kalaset. De var ganska kryddiga. Jag hade inte så bra koll på hur mycket hon åt, men det kändes inte som att det var sååå mycket.

Inatt vaknade jag av att Alva kom in i vårt rum och klagade över att hon hade ont i halsen och det kändes som att hon skulle kräkas. I mitt sömndruckna tillstånd mindes jag dessa fragment ur en konversation med hennes faster Åsa: "...halsfluss..." , "...Kovepenin hjälper inte...", "... ont igen.." Och tänkte skit också, nu får hon halsfluss också! Hon kröp upp under mitt täcke och jag var för trött för att protestera så jag sa bara att hon fick ligga kvar. Några minuter senare började hulkandet! Jag lyfte henne ur sängen samtidigt som jag drar undan täcket och reser mig själv ur sängen, på vad som kändes som en tiondels sekund, men var förmodligen närmare någon minut med tanke på min smidighet. Så det var bara att ställa henne i duschen, byta alla sängkläder, hitta nya kuddar och täcken, borsta hennes tänder, få ner henen i varv igen. Att få ner henne i varv igen var inte så lätt för Alva var jättepigg och lika glad och babblig som vanligt, vilket gör att jag misstänker chipsen och inte någon riktig magsjuka och inte någon matförgiftning heller och halsfluss är det garanterat inte!

När vi äntligen var redo att sova vaknade bebisen i magen. Han höll igång hur länge som helst och när han äntligen somnade om så gjorde han så med magsäcken som huvudkudde. Jag fick världens halsbränna och kunde inte sova på jättelänge. Sista gången jag kollade på kl var hon efter 4 och kräkfesten började runt halv 1!

Idag känns det verkligen att jag var på fest igår. Synd bara att jag inte drack så mycket vin som det känns som att jag gjorde.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Stackars, stackars dig! Jag märkte inte heller att Alva åt så mycket chips, men skålen stod ju framme flera timmar. Jag har fortfarande ett starkt minne av en natt när Alice var tre år och hon låg bakom mig i sängen o kräktes i mitt hår, det hände tre gånger under en natt...

2011-04-05 @ 16:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback