Don't touch Alvas moppe!

Jag vaknade imorse av att Alva störtbölade så jag gick in till henne för att kolla vad det var.
Alva: "JA VING HA MOPPEEEEEN!!!" (Jag vill ha moppen)
Jag: "Inte nu gumman, du sover ju."
Alva: "MEN JA VING HA MOPPEN IMOTHOOOON! (Men jag vill ha moppen imorgon!)
Jag: "Ja, du kan ha moppen direkt när du kliver upp."
Alva: "MEN PAPPA HATH SÄLJT DEEEEEN!" (Men pappa har sålt den)
Jag: "Va? Nej älskling pappa har inte sålt moppen. Den står här titta."
Alva: "...Men han tha att han thkunge de..." (Men han sa att han skulle det.)
Jag: "Nej, älskling pappa kommer inte att sälja moppen, jag lovar."
Alva: "..nähä, de kanthe va en dthöm då.." (Nähä, det kanske var en dröm då.)
Jag: "Ja, det var det. Du kan gå in till pappa och mysa lite med honom innan vi går upp för det är morgon nu."
Alva: "Ja..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback