Nu ar man gift

Nu ar det gjort. Nu ar vi gifta. Vigseln agnde rum pa Casa Di Guilietta I Verona av nagon komuntant, en representant for julias hus och en tolk. Alva skrek och förde liv. Komuntanten, Julia-tanten och tolken blev lite nervosa for Alva satte sig pa en av de fina stolarna som var avsedda for brudparet. Hon vagrade flytta sig sa de fick ta fram en liten plaststol till mig. Tur att hon i vanliga fall ar varldens basta unge och att vi inte hade nagra krav pa en "picture perfect wedding". Sjalva vigseln blev ett litet reklamjippo for ett chokladmarke for vi var det forsta paret i Verona som fick choklad i present nar vi gifte oss dar. En pressfotograf var dar och de ska tydligen sta om det i tidningen. Maste ju kopa tidningen idag och se vad de skriver.

Efter vigseln fotades vi lite. Ganska larviga bilder sa jag har inga forhoppningar om att vi ska hitta nagot att rama in och hanga pa vaggen. Vi far val se. Vid fotograferingen hade jag tagit av mig skorna for jag hade tappat kanseln i tarna. Han ville ga till tre olika piazzor for att fota oss, Alva hade trottnat redan innan vigseln hade borgat sa hon hade ingen lust att lata oss fotas pa tre piazzor. Mina tar hade heller ingen lust att ga omkring i de dar skorna till tre olika piazzor sa det blev en piazza.. 

Vi firade pa Ristorante Ai Teatri med 7 ratters middag:
Appitizer with small snacks
Fillet carpaccio marinated with sautéed finferli mushrooms
Stacci pasta with sauce yard
Angus Sirloin laurel with ratatouille vegetables
Mixed cheese
Lemon sorbet
Mille-feuille cake

Det blev ingen vild fest efter all den där maten. Vi rullade hem till hotellet...

Kommentarer
Postat av: Momo

Haha, folk på jobbet ba "Hur var festen?!" Öööh vilken fest? Gästernas ögonlock sänktes mer och mer efter varje rätt under bröllopsmiddagen =)

2010-09-08 @ 14:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback