En bonde med perfekt tajming!

Jag var ledig med Alva idag eftersom vi kom hem så sent i natt. Eftersom man nu har vant sig vid att gå långa streckor varje dag så tog jag med Alva i vagnen och gick till affären för att fylla på vårt tomma kylskåp. På vägen hem började Alva prata om bebisar som vanligt...
Alva: "Huth bnithe bebithar igentnigen?" (Hur blir det bebisar egentligen?)
Jag: "Ja du.. den ligger i mammans mage i nio månader och växer till sig, sen kommer den ut när den är redo" Hon har hittills godtagit den förklaringen utan vidare frågor.. men inte idag.
Alva: "Men huth kommeth den in i mammans mage?" (Men hur kommer den in i mammans mage?)
Jag: "Jo.. eh.. hehehhe! Eh.. alltså när en mamma och en pappa tycker väldigt mycket om varandra...
Alva: "TITTA MAMMAAAA!! EN TTHAKTOTH!!!"
Jag: "JA TITTA! EN TRAKTOR!!" Jag fnissar hysteriskt, nervöst.
Precis i rätt tid kommer en bonde med sin traktor och Alva kiommer på helt andra tankar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback