Dr Jenny

Jag ställde en diagnos på tunnelbanan imorse. En kille som jag har sett ganska många gånger på tunnelbanan gick på även imorse. Han brukar alltid sitta och hosta och jag har tänkt att det är något som inte är helt ok, för han har hostat i flera år nu. Nu tror jag att jag vet varför. Han har förmodlign kvävt sina touretts-utbrott. Imorse hade han nog en dålig dag. Han gick på tunnelbanan och ställde sig och läste tidningen. Han tittar inte ens upp från den, när han plötsligt skrämmer slag på människorna omkring, genom att vråla:
Touretts-mannen: "VAD GÖR ALLA HÄR I DEN HÄR TUNNELBANEVAGNEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!"
Man såg folk som satt i närheten resa sig upp med en min som försökte säga: "Jag tycker inte alls att det där var konstigt och jag reser mig nu för att jag hade tänkt göra det hela tiden.." Touretts-mannen går av tunnelbanan efter bara en station. Innan dörrarna stängs hör man från perongen:
Touretts-mannen: "DJÄVLA HELVETES SKIIIIIIIT!!!!!"

Det kan inte vara lätt att leva med det syndromet!

Kommentarer
Postat av: ida

GUD jag hade blivit livrädd!! Stackars kille..eller alla som har tourettes =(

2010-10-27 @ 19:26:07
URL: http://aidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback