Världens sämsta mamma

När Alva duschade igår satt hon själv i duschen som hon alltid gör. Jag brukar ta bort alla shampoo- och tvålflaskor så att hon inte dricker det eller häller ut det över hela badrummet. Då och då tittar jag till henne.
Jag: "Hur går det gumman?"
Alva: "Btha." (Bra.)
Jag: "Men vad har du där?"
Alva: "Thånna häth!" (Sådana här!) Alva visar stolt upp tre st rakhyvlar!!!
Jag: "NEJ! Alva älskling du får inte ha dem. Hur har du fått tag i dem?!?"
Alva: "Ja vände upp å neth på den häth nådan å thtängde mig på den å då nådde ja dit upp å kunde ta dom... Öööhhööööö JA VITHTE INTE ATT JA INTE FICK HA DOM!!! BUUHUUUU!!!! (Jag vände upp och ner på den här lådan och ställde mig på den och då nådde jag dit upp och kunde ta dem. Ööööhööö Jag viste inte att jag inte fick ha dem!! Buhuuu!!!)
Jag: "Nej jag vet det älskling, mamma blev inte arg, bara rädd för man kan göra sig jätteilla på de där."

Så jag är världens sämsta mamma som förvarar rakhyvlar där barnet kan nå och lämnar också barnet ensam i det rummet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback