Strul med kisseriet

Alva har jätteont när hon kissar. Har varit så sen igår. Vi ska till vårdcentralen och kolla upp det idag. Gick upp tog det lungt och kollade lite bollibompa på morgonen. Kl 9.35 ringde jag till vår husläkare och hans sköterska sa att jag skulle till distriktssköterskan och lämna prov. De har öppet till kl 10 varje dag. Nästa färja gick kl 10, så jag har ringt till en annan vårdcentral och de ska ringa upp mig om 10 min. Hoppas vi kan åka dit. Jag tänkte inte låta Alva vänta till imorgon!

Hoppas hon inte ärvt familjen Björns kissblåsa för den ställer bara till med problem. Jag hade urinvägsinfektion en massa gånger när jag var liten. Fick röntga blåsan en gång. Jag var väl kanske fem år. Det är nog det värsta jag har varit med om! Ett rör upp i kissröret och så ska man kissa när röret sitter där och och en massa människor står och tittar. Det tog flera timmar. De hällde i mig vatten och hällde kallt vatten på magen för att jag skulle kissa, men jag höll mig för det gjorde ju så ont. Till slut hotade idioterna mig med att hämta doktorn så han fick dra ut röret och sätta tillbaka det om jag inte kissade. Fick grova men för livet efter det där!

Hoppas Alva slipper det!

Kommentarer
Postat av: ida

Både jag och mamma hade ju också problenm med blåsan när vi var små..någonting i generna kanske!? hehe

2010-05-19 @ 11:04:27
URL: http://aidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback