Smått hypokondrisk kanske?

Alva sitter i duschen.
Alva: "Jag hath ont i öthat.." (Jag har ont i örat..)
Jag: "Jasså, vilket öra då?"
Alva: "De häth." (Det här) Hon pekar på ena örat.
Jag: "Oj då, det var ju inte bra."
Alva: "Ja måthte åka till tandnäkathen." (Jag måste åka till tandläkaren)
Jag: "Tandläkare tittar inte på öron, de tittar på tänder."
Alva: "Men en öthon tandnäkathe!" (Men en örontandläkare!)
Jag: "Nä, då får man nog gå till en vanlig doktor, men jag tror inte att du har så ont i örat så vi behöver gå till någon doktor alls."
Alva: "Men ja hath ont i thnippan." (Men jag har ont i snippan.
Jag: "Men har du det fortfarande? Du hade ju inte det igår kväll."
Alva: "Jo, ja hath de. Ja måthte kitha i en bunk och ge ting dokton." (Jo, jag har det. Jag måste kissa i en butk och ge till doktorn)
Jag: "Du har ju redan gjort det så du behöver inte göra det igen. Vi får se vad doktorn säger om ditt kiss."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback