Hur förklarar man?

Alva hade jättemånga frågor om branden i dag. Kan man bo i det brända huset? Har de flyttat nu? Dog pappan? Men inte mamman och barnet va? Tog mamman barnet och sprang ut? Varför började det brinna?

Jag har försökt vara ärlig och berättat som det är. Farbrorn bodde ensam där. Det bodde ingen mamma och inget barn, men farbrorn dog. Ambulansmännen försökte hjälpa honom så han inte skulle dö, men det gick inte. Jag har sagt att det kan börja brinna om man tänder ljus och glömmer att släcka dem. Brandbilen står i ett garage vid dagis och hon ville titta på den imorse. Då berättade jag att den brandbilen som släkte branden i huset, men det brann så mycket så det blev förstört.

Idag på dagis sprang Alva till en av fröknarna och sa att hon hörde brandlarmet. Det var en lastbil utanför som backade.

Kommentarer
Postat av: Lilla morbror

detta måste vara en av de jobbigaste sakerna man har som förälder tror jag

2010-05-10 @ 22:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback