Göta Juck och minnen från efterfester

Alla blev ganska trötta och ville åka hem från Sushi haket runt kl tolv, utom Indiern som ville åka till Göta Källare.. Det var ingen som nappade på den idén. Jag åkte hem till min mamma och sov på hennes bäddsoffa. hon satt uppe och väntade på mig, eller ja, satt och sov i soffan och väntade på mig. Kändes lite som att jag var 15 igen. Jag var nästen på väg att ljuga och säga att jag inte alls hade druckit.

På morgonen vaknade jag, smög upp, tog på mig samma kläder som kvällen innan och åkte hem innan någon av de andra hade gått upp. Hade det inte varit för att det var mammas bäddsoffa jag sovit på och det faktum att jag inte är en person som går på "bortamatcher" så hade man kunnat tro att jag var på väg hem från just en "bortamatch"...

Fick lite flash back till någon risig efterfest man var på i ungomens dagar. Då hade man oftast sällis av en tjejkompis också. Oftast samma tjejkompis som alltid drog med mig på de där risiga efterfesterna för att hon skulle hångla med någon kille. Jag lämnades ensam men den killens kompis och vi två förväntades också hångla. Jag var inte så mycket för de där risiga efterfestsraggen så det blev aldrig några hångel för killens kompis. Det blev mest pinsam tysnad och man rökte en rackarns massa cigaretter för att få tiden att gå medans man väntade på att tjejiompisen ville åka hem. Man ville ju inte lämna henne full i en lägenhet med killar som var mer eller mindre okända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback