Aquaria

jag, Alva, syster Jessica och Alvas kusin Adam var på Aquaria igår. Herre gud vad de tyckte det var roligt. De kröp i tunneln i saltvattensakvariet och satt och tittade på alla stora fiskar. Super spännande! På natten märkte jag HUR stort intryck det gjort på Alva...
Alva: "Mammaa! Maaaaamma! MAAAMMMMAAAA, MAMMA, MAMMA!!"
Jag studsar upp hur sängen och rusar in på hennes rum för jag tror ju att hon har gjort sig illa.
Jag: "Vad är det gumman?"
Alva sätter sig upp och ser tom ut i ögonen.
Alva: "Ja ving titta på fithkana." (Jag vill titta på fiskarna.)
Jag: "Ja, men inte nu, det är mitt i natten. Lägg dig ner och sov... " Då hade hon redan somnat. Jag misstänker att hon pratade i sömnen.

En otroligt dålig sak med Aquaria var att fiket inte hade något ätbart utom godsaker när vi kom dit. Alva hade med sig en macka, men den låg inlåst i ett skåp ute i entrén. Jag lämnade den där eftersom det stod skyltar om att man inte fick äta matsäck inne på Aquaria eller i fiket. Jag gick och hämtade den. Kan de inte ha något ätbart där måste man få äta ändå. Nästa gång tar jag garanterat med matsäck till både Alva och mig.

Jag och Jessica tog de sista grekiska salladerna. Det var lite billig fetaost, gul tomat, några oliver och brun rutten sallad. När jag ätit upp allt utom oliverna och de salladsbitar som var bruna och geggiga var jag fortfarande hungrig. Den kostade 80 spänn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback