Var det så länge sen vi var friska?

Jag och Alva klär på oss ytterkläderna för vi ska åka till dagis. Hon har varit sjuk några dagar.
Alva: "Äth ja inte sjuk nängthe?" (Är jag inte sjuk längre?)
Jag: "Nä, nu är du frisk igen."
Alva: "Men äth inte du sjuk?" (Men är inte du sjuk?)
Jag: "Nä, jag är också frisk."
Alva: "Pappa då?"
Jag: "Han är också frisk."
Alva: "Men äth de ingen thom e sjuk idag?" (Men är det ingen som är sjuk idag?)
Jag: "Nej, vi är faktiskt friska allihop."

Däremot var alla fröknarna på dagis sjuka utom en stackars tjej. Hon hade öppnat och stängt tisdag till fredag! De fick ringa in en pensionerad fröken och tjejen som brukar städa på dagis som vikarier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback