Tårtprovning

Ska försöka göra en tårta i helgen. Ska ta med den till jobbet och testa den på mina kollegor. Vi får se om det är något som duger till bröllopet. Den tårtan som man fick med i paketpriset var kanske världens tråkigaste tårta. Sockerkaksbotten med grädde och jordgubbar... Smarrigt som tusan med en klassisk jordgubbstårta, men hur goda är gubbarna i oktober och det känns kanske lite för enkelt för ett bröllop.

Jag var hemma med Alva idag. Hon var inte sjuk, men de måste vara hemma en feberfri dag. Vi åkte till Solna Centrum och shoppade lite kläder till henne och tittade på ring till mig. JAG GER SNART UPP! Förlåt att jag skriker, men jag gör faktiskt det. Funderar på att bara ta en ring i en sådan där automat som kostar en femma. Jag hittar ingen ring som jag verkligen vill ha. Jag har ett par som är "så där". Kul att ha en ring på fingret i (förhoppningsvis) resten av livet som man tycker är "så där". De jag tycker är jättefina ligger på ca halva vår budget för ringen. Jag har därför blivit en storkonsument av skraplotter. De säger ju att "plötsligt händer det". Det får gärna hända nu!

Kommentarer
Postat av: Kenneth aka obelix

min fru fick en slät silverring á 150 spänn när vi gifte oss pga att vi inte visste vad hon ville ha

2010-03-19 @ 17:30:36
Postat av: Momo

Gå till helltröms guld på östermalm. sjukt duktiga och du kan ta en ring som de har som är någorlunda lik dina idéer och förklara hur du vill ändra på den och hur din SKA vara. eller så kan du bara förklara fritt ur huvudet och Mats skissar åt dig. guldsmederna sitter också i butiken så man kan se hur de jobbar och de är också super :)

2010-03-20 @ 10:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback