Ska man behöva passa sig för vad man tänker också?

Alva, Erik och jag åker i bilen. Jag sitter och tänker på en husannons jag såg på hemnet för flera år sen. Jag såg den innan vi flyttade till vårt hus. Det var ett litet konstigt hus mitt i en skogsdunge i ett radhusområde i närheten av där jag växte upp. Det lilla huset bestod av tre st lägenheter om två rum och kök och alla hade en egen uteplats.
Alva: "Vath e de då?" (Var är det då)
Jag: "Vad då?"
Alva: "De ninna huthet." (Det lilla huset)
Jag: "Vilket lilla hus..?"
Alva: "De thom du pthata om." (Det som du pratade om)
Jag: "Men.. jag har inte pratat om något hus.."

Alva tittade frågande på mig och sen ut genom fönstret och sa inget mer om det lilla huset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback