Jag hjulade igår

Jag och Alva tittade på Pippi på rymmen. I en scen hjular Tommy så Alva försökte också hjula.
Jag: "Jag kan också hjula Alva."
Alva: "Gö de!" (Gör det!)
Jag: "Ok, sätt dig i soffan då så jag inte råkar göra illa dig." Och så hjular jag i vardagsrummet. Herre min skapare vad ont det gjorde! Det gjorde ont i handlederna, axlarna och innsidan av låren.
Alva: "Bthavo mamma!" (Bravo mamma!) Jag var mycket nöjd över att jag impat på Alva.
Alva: "Nu kan ja thitta häth i thoffan thå kan du hjunga föth mig." (Nu kan jag sitta här i soffan så kan du hjula för mig.) Fasen också! Hon ville att jag skulle göra flera gånger... jag som höll på att gå sönder efter en gång...
Jag: "Eh.. fast mamma kan bara hjula en gång i taget.." Nu hade den där bra kännslan som jag fick när jag impade på henne runnit av mig och jag kände mig ganska värdelös.

Senare på eftermiddagen berättade jag om det här för Erik.
Erik: "Men ont eller?? Hur kan du få ont av att hjula? Det gjorde man ju hela tiden när man var lite!"
Jag: " Ja, men det är väl just det, man har väl blivit gammal och stel. Lårmusklerna höll ju på att gå av!" Erik skulle sen bevisa att jag var värdelös och att han var mycket ballare än mig.
Erik: "Alva, pappa kan också hjula."
Alva: "Ja! Gö de!" (Ja, gör det) Erik hjulade en gång i vardags rummet.
Alva: "Bthavo pappa!" (Bravo pappa!) Erik gick bort till mig och sa knappt hörbart:
Erik: "Aj, fan vad ont i handlederna jag fick.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback