Djuren tar över vår ö

Igår kände jag mig ganska risig. Snorig som tusan och ont överallt. Jag var helt enkelt ganska ynklig. Därför åkte jag hem tidigare från jobbet så jag kunde åka bil med Erik. Vi åkte tillsammans och hämtade Alva. På vägen hem från dagis saktade Erik in bilen och sa:
"Oj det är vildsvin på vägen." Från höger kommer fyra stycken ganska små vildsvin. Den ena hade värsta kalufsen och såg ut som en punkare. Precis när de är mitt i vägen säger Erik:
"Och ett rådjur.." Då kommer ett rådjur från vänster och ska gå över vägen på samma ställe som vildsvinen.

Idag var jag hemma från jobbet eftersom jag fortfarande är ganska ynklig. När jag åker för att hämta Alva på dagis springer ett rådjur ut på vägen. Den hoppar av vägen och sen ut på vägen igen och springer en bit framför bilen och hoppar tillslut av vägen och upp i skogen. Efter ca 100 meter står det en fasan på vägen som jag får stanna för. Han tyckte inte att han behövde skynda sig över vägen så jag fick snällt vänta tills han gått över.

Vad är det för Zoo vi bor i?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det kallas bushen ; )

2010-03-13 @ 21:47:01
Postat av: Momo

Myyyyyyys!

2010-03-14 @ 04:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback