Alva aka prinsessan på ärten

Alva vaknar ett par gånger varje natt och så även i natt. Jag hörde att hon började gråta och hon gick upp och öpnade dörren. Jag möter henne utanför hennes dörr.
Alva: "Öööööhöhöhöhö!"
Jag: "Kom nu gumman så går vi och lägger dig igen."
Alva: "Ja hath en tjuv på handen!" (Jag har en tjuv på handen!)
Jag: "Va?"
Alva: "Ja hath en tjuv på handen och den bith!" (Jag har en tjuv på handen och den bits!)
Jag: "Va, får jag se?" Det var ju så klart ingen tjuv på handen så jag ledde in henne i hennes rum och hon la sig i sängen igen. Jag gick och la mig i vårt rum. En halvtimma senare hörde jag henne igen så jag gick och mötte henne utanför hennes dörr.
Alva: "Ööööhöhöhöö!"
Jag: "Vad är det gumman?"
Alva: "Ja hath thnö på handen!" (Jag har snö på handen!)
Jag: "Du har inget på handen... kom så går vi och lägger dig igen."
Alva: "De e nått på min kudde." (Det är något på min kudde.) Hon kände med handen på kudden.
Jag känner på hennes kudde och känner inget så jag känner med handen i sängen också. Där kände jag ett mikroskopiskt gruskorn som jag tog bort. Hon sov hela natten efter det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback