Patient 67

Jag är inte lika imponerad av Dennis Lehanes Patient 67 som många andra verkar vara. Tror att det kan bero på att jag är inne i en period då jag läser två sidor och sen vaknar av att boken ramlar ner i ansiktet. Jag kommer aldrig riktigt in i den.

Den handlar om ett mentalsjukhus för våldsamma brottslingar som ligger på en ö med hög säkerhet. En kvinna lyckas ändå rymma och två poliser skickas dit för att lösa det lilla mysteriet. När de kommer dit blir allt bara konstigare och konstigare. Kvinnan som rymt har lämnat märkliga ledtrådar efter sig, läkarna är märkliga, de två poliserna är märkliga och för att inte tala om patienterna.. 

Jag är väl halvvägs in i boken och den har fortfarande inte börjat riktigt. Storyn håller fortfarande på att byggas upp och det är mycket bakgrundsinformation som man försår är viktigt för händelser längre fram i boken. När jag läser väntar jag bara på att "det" ska börja, men boken ramlar som sagt ner i ansiktet hela tiden innan "det" börjar.

Kommentarer
Postat av: ida

e det Shutter Island? Den e skitbra ju haha.

2010-06-12 @ 12:06:38
URL: http://aidah.blogg.se/
Postat av: Kenneth aka Obelix

det är nog tack vare att folk har sett filmen istället för att läsa boken

2010-06-13 @ 00:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback