Varmt

Erik byggde en dusch ute i trädgården förra året. Jag använde den inte en enda gång för det var inte så varmt när vi var lediga. I år använder vi den flera gånger om dagen! Så skönt. Det är sjövatten så det är kallt och skönt. Erik hade lagt ut slangen för att det skulle bli lite varmt, men då blev det så varm att jag brände mig när jag duschade! Plaskpoolen är inte ens svalkande längre... Det är svårt att hålla en behaglig temperatur i den här värmen.

Jag kan inte låta blir att tänka på alla gamlingar som bor på hem och bara kan dricka vatten när vårdbiträdena har tid att ge dem vatten och bara får duscha när det står på schemat. Stackars människor! Tänker på min gamla farmor också. Försökte ringa henne idag, men hon har inte svarat på hela dagen. Måste ju höra hur hon har det i värmen. Tänkte bjuda ut henne hit och sätta henne på en solstol i skuggan och svalka av henne med trädgårdsslangen!

Katten är helt slut. Han dricker hur mycket vatten som helst och ligger bara i skuggan och sover eller går omkring och piper. Kan inte vara lätt att ha tjock päls dagar som dessa.

Nu måste jag sluta skriva för datorn ligger mot mina bara ben och den kommer bli fuktskadad om jag inte tar bort den snart... Bäst att gå ut och ta en dusch!

Kommentarer
Postat av: ida

Hjälpte faktiskt med en kall dusch!

Ja både Ceasar och Sessan ligger på golvet 24/7 helt utsträckta..stackarna!

2010-07-13 @ 21:55:02
URL: http://aidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback