Varför det?

Åh vad jag är trött på den frågan! Den ställs vid märkliga tillfällen.

Alva och jag sitte och äter middag.
Alva: "Ja ha tagit din gummithnodd." (Jag har tagit din gummisnodd.)
Jag: "Jasså du, har du tagit den du?)
Alva: "Vathföth de?" (Varför det?)
Jag: "Va?? Vad då varför då?"
Alva: "Vathföth ha ja de?" (Varför har jag det?)
Jag: "Va?? Vad då?"
Alva: "Vathföth ha ja tagit den?" (Varför har jag tagit den?)
Jag: "....."

Alva tar upp handduken jag precis har torkat håret med efter hen härligt sval dusch i trädgårdsslangen.
Alva: "Den e bnöt!" (Den är blöt!)
Jag: "Ja, det är den."
Alva: "Vathföth de?" (Varför det)
Jag: "Men, jag torkade precis mitt blöta hår på den."
Alva: "Vathföth det?"
Jag: "Men, för att det var blött."
Alva: "Vathföth de?" (Varför det?)
Jag: "Men herre gud! Du såg väl vad jag precis gjorde??"
Alva: "Nä.."
Jag: "Jo, du stod ju och tittade på när jag duschade i slangen."
Alva: ".... vathföth de?"
Jag: "..."

Kommentarer
Postat av: ida

Guuuud jag hade blivit galen!! haha

2010-07-16 @ 11:09:27
URL: http://aidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback