Två museer på en dag!

Nu behöver vi inte gå på fler museer på ett tag! Vi började dagen på sjöhistoriska där Alva lekte med Jamie nere i saltkråkan-rummet. De har byggt upp ett rum i skärgårdmiljö, med båtar och en liten kiosk där barnen kan klättra och leka. Toppenkul, men inte så länge för det var ganska litet.

Vi åt lunch på tekniska för fiket på sjöhistoriska var ett skämt! Jamie och hans föräldrar var tvugna att åka hem efter lunchen så vi gick in på tekniska museet. Det kan jag verkligen rekomendera till alla som har barn och är i stockholm. Det var hur kul som helst både för vuxna och barn. Ett rum hette teknorama och var en stor lekplats med små klurighter, klossar, jättelego, lite klättersaker, tunnel, rutchkana och massa annat som jag inte kommer ihåg nu. För föräldrar fanns det bänkar för lite vila. Om man inte ville vila fanns det även olika stationer där man testar styrka, balans, reaktionsförmåga mm. Där kan man lätt spendera ett par timmar. Själva museet var inte jättekul för mig, men Alva tyckte det var kul i "gruvan". Jag har ingen aning om vad som visas där nere eftersom jag gick upp på en gång. Jag är tydligen så gammal så jag inte kan se i mörker längre och det var (för mig) becksvart där nere. Det fanns lite gamla bilar, flygplan och en rymdutställning som kan vara rolig för lite äldre barn.

Om ni är i stockholm med barn och inte vet vad ni ska hitta på en regning dag så åk till tekniska museet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback