Tråkiga lekar!

Nu kanske ni tycker att jag är världens sämsta mamma... men jag tycker att Alva leker så tråkiga lekar! Man försöker göra vad man kan för att de ska bli intressanta, men hon leder rakt tillbaka på det astrista spåret. Nedan följer ett exempel från idag:

Alva: "Tha vi neka me binath?" (Ska vi leka med bilar?)
Jag: "Ja, det gör vi."
Alva: "Hej, va heteth du?" (Hej vad heter du?) Hon kör fram med sin bil till min bil.
Jag: "Hej jag heter Maxi. Vad heter du?
Alva: "Ja heteth thothy." (Jag heter Rory)
Jag: "Hej Rory."
Alva: "Tha vi tjötha en thväng på thingveth thingen?" (Ska vi köra en sväng på silver ringen?)
Jag: "Ja, det gör vi."
Alva: "Vi måthte tanka fösht." (Vi måste tanka först.)
Alva: "Thå du måthte ockthå tanka fösht." (Så, du måste också tanka först.)
Alva: "Thå." (Så)
Jag: "Ska vi ta en sväng på silver ringen nu då?"
Alva: "Nää, men ja måthte tanka fösht." (Nä, men jag måste tanka först.)
Jag: "Va?!? Men du har ju precis tankat."
Alva: "Ja, men ja måthte de igen." (Ja, men jag måste det igen.)
Jag: "Jaha, läcker den?"
Alva: "Ja de göth den. Thå nu e den knath." (Ja det gör den. Så nu är den klar.)
Jag: "Bra, ska vi köra då?"
Alva: "Nä, men du måthe ockthå tanka nite ting." (Nä, men du måste också tanka lite till.)
Jag: "Va? Läcker jag också?"
Alva: "Ja de göth du... Thå nu e du knath," (Ja, det gör du... Så nu är du klar.)
Jag: "Ska vi äntligen åka då?"
Alva: "Fthåga om ja näcketh en gång." (Fråga om jag läcker en gång.)
Jag: "Jaha. ja men läcker du?"
Alva: "Ja, ja måthte tanka fötht." (Ja, jag måste tanka först.)

Så där kan hon hålla på tills man tröttnar och går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback