Ny teknik ger nya lösningar på problem

Två kompisar till Erik var hemma oss och jag och Alva var portade ett dygn. Vi lekte med hennes kompis Jamie på dagen och sov hos syster Ida på natten. Ida är 18 år och arbetslös så hon går inte upp lika tidigt som Alva gör. Jag gjorde mitt bästa för att Hålla Alva ifrån Idas rum. Ida tog studenten i Juni i år och studentskylten står kvar i köket. Pinnen som skylten satt på är avtaget och är en perfekt pangare/kanon. Alva sprang omkring med den här och pangade mig, katterna, TV'n, stolarna, soffan, Ida, mm.
Alva: "Pang pang! Nu pangade ja motherth Ida!" (Pang, pang! Nu pangade jag moster Ida!)
Jag: "Men sluta panaga. Du vill ju inte att någon ska panga dig, då tycker inte jag att du ska panga på andra."
Alva: "Ja thka thäga ting motherth Ida att ja pangade på henne." (Jag ska säga till moster Ida att jag pangade på henne.)
Jag: "Ja, du kan göra det när hon vaknar. Hon sover nu så vi får inte gå in till henne."
Alva: "Men ja kan vithka det ting henne." (Men jag kan viska det till henne.)
Jag: "Nej, du får inte gå in där alls."
Alva: "Men då kan ja thopa ting henne." (Men då kan jag ropa till henne.)
Jag: "Nej, då vaknar hon ju."
Alva funderar så det knakar...
Alva: "Men vi kan tjicka ett medengande ting henne att ja hath pangat henne!!" (Men vi kan skicka ett meddelande till henne att jag har pangat henne.)

Den möjligheten fanns inte när jag var liten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback