Näsblod

Alva har sovit väldigt dåligt senaste veckan. Hon har drömt mardrömmar och sett kryp i sängen varje natt. I natt kom hon in till oss och jag satte mig upp och skulle fråga vad hon ville och såg då att hon hade blod i hela ansiktet, ner på magen och i håret. Hon blödde jättemycket näsblod. Fy! Det var jätte hemskt att se henne helt blodig, även fast man vet att det "bara" är näsblod. Vi fick byta sängkläder och torka av hela henne och vänta på att det skulle sluta blöda. Det tog jättelång tid innan det slutade. Hon är helt underbar för hon var lika glad ändå och satt på toaletten och snackade, skämtade och skrattade. När det väl slutade gick jag och la henne och satt i hennes rum till hon skulle somna. Efter ca 45 minuter skulle jag gå ut för hon somnade inte när jag satt där. Precis när jag reste mig och pussade henne på pannan började hon blöda igen så det var bara att gå upp och torka igen... då gick Erik in och satt med henne minst lika länge som mig. Sen låg jag bara och väntade på att hon skulle komma in till oss igen. Jag är helt slut nu. Fattar inte att man orkade vara uppe flera timmar varje natt när hon var mindre. Fast det var ju nätter som jag satt inne på hennes golv och grät för att jag var så trött! Jag är glad att sömnlösa nätter inte kommer lika ofta längre.


Kommentarer
Postat av: Moster Ingela

Sån där period med näsblod hade Maria också i den åldern.

Skitläskigt när hon vakna på natten och satte sig upp i sängen och det bara rann en massa blod ur näsan. Jag blev så jäkla rädd. Fattar inte vad det beror på att det blir så.

2010-07-22 @ 20:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback