Har jag fått en skosnobb på halsen?

Eftersom dagen började molnigt tog jag och Alva bussen in till stan. Vi gjorde ett stopp i brommaplan för lite lunch. Målet var att köpa skor till Alva. Vi åkte till skopunkten eftersom man får ett par på köpet om man köper tre. Min tanke var ett par sandaler och ett par ballerinor till Alva och ett par till mig. Jag plockade fram fem par skor till Alva på Sko punkten, men bara ett par dög. Det var ett par sneakers i retrostil och jag hittade ett par as höga klackar till mig. Eftersom hon verkligen behöver sommar skor gick vi till Din Sko, där hittade jag tre par som jag visade henne, men de enda som dög var ett par gladiator sandaler som var på tok för stora. Hon blev jätteglad när hon såg dem. "Sånna som mormor har!" sa hon. Eftersom hon verkligen behöver sommarskor gick därför till deichman och där hittade hon flera par, men alla hon hittade kostade 399-499 och det tycker jag är lite mycket för ett par sandaler hon kommer att använda i två månader. Till slut hittade jag ett par fina sandaler som hon tyckte om til ett pris som jag tyckte om.

Hon ska vara jäkligt glad att hon har en mamma som älskar skor annars hade den här dagen inte gått så bra som den gjorde....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback