Varfördå?

Hur många gånger ska man behöva svara på frågan "Varför då"? Det är automatiserat i Alva hjärna att alltid förla upp ett svar med varför då. Vi lagade mat tillsammans idag. Jag stod och skar grönsaker. På bänken ligger brysselkål i en nätpåse. Alva pekar på påsen och säger:
Alva: "Oj! Titta fågen mat!"  (Oj! Titta fågelmat!)
Jag: "Det ser nästan ut som det för det ligger i ett likadant nät, men det är brysselkål."
Alva: "Men vangfö de?" (Men varför det?)
Jag: "Varför det är brysselkål?"
Alva: "Mmm.."
Jag: "Eh.. för att de brukar också ligga i en nätpåse."
Alva: "Vangfö de då?" (Varför det då)
Jag: "Vet inte faktiskt..."
Alva: "Men vangfö vet du inte det?" (Men varför vet du inte det?)
Jag: "Eh... ska vi hälla i grönsakerna här nu då..?"

Man får alltid avleda och hitta på något nytt annars kan det hålla på hur länge som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback