Morgonens samtal vid frukostbordet

Vi satt och åt frukost imorse när Alva plötsligt säger:
Alva: "Ja e byyyg föth Gegan." (Jag är blyg för Gegan)
Jag: "Gegan?"
Alva: "Ja, ja e byyg föth henne." (jag är blyg för henne)
Jag: "Vem är Gegan?" Jag trodde att Gegan kankse var en vikarie på dagis.
Alva: "Hon e död nu." (Hon är död nu)
Jag: "Eh.. jaha."
Alva: "Föth hon hath skadat thej." (För hon har skadat sig)
Jag: Oj då. Vart har hon skadat sig då?"
Alva: "På athmen, hon bödeth däth." (På armen hon blöder där)
Jag: "Jaha, hur skadade hon sig p å armen då?"
Alva: "Föth han thnog henne thå häth." (För han slog henne så här) Hon knyter näven och trycker ner den i bordet.
Jag: "Oj då, det var ju inte så snällt."
Jag: "Är Gegan gammal eller ett barn?"
Alva: "Inget föth hon e död." (Inget för hon är död)
Jag: "Jaha. Men var bor Gegan då?" Jag börjar bli lite orolig att vårt spöke Ludde har skaffat sig en kompis.
Alva: "Däth! Oth gannen!" (Där! Hos grannen)
Jag: "Jaha, men har du träffat henne hemma hos oss någon gång?"
Alva: "Nä de hath ja inte." (Nej det har jag inte)

Skönt det i alla fall! Jag tycker Gegan kan hålla sig inne hos Finnen!


Kommentarer
Postat av: Maria

Halloooo? Omg, har det hänt med er såsom det hände med Gegan? :-(

2010-01-12 @ 11:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback