Förvirrad och nyvaken

Jag går in till Alva och ska väcka henne på morgonen.
Jag: "Alva älskling, det är dags att vakna."
Jag: "Alva, det är dags att gå upp." Nu skakar jag lite på henne också för att få liv i henne.
Jag: "Älskling vi måste gå upp nu, det är morgon och mamma är hungrig på frukost. Är inte du det?" Nu skakar jag ännu lite mer.
Alva: "Nej ja ving kötha me thatten!!" (Nej, jag vill köra med ratten)
Jag: "Va..?"
Alva: "Nej ja ving kötha me thatten på båten!!" (Nej, jag vill köra med ratten på båten)
Jag: "På våran båt?" Nu vaknar Alva till och tittar förvirrat på mig. När ögonen klarnar och blicken blir lite mer fokuserad säger hon jätteglatt:
Alva: "Nemen! Jag tthodde jag thkunge kötha båten! (Nej men! Jag trodde jag skulle köra båten)
Jag: "Jasså! Då kanske du kan köra båten in i badrummet så vi kan ta av natt blöjan då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback