Det började ju bra!

Ja, nu var det ju nästa veck då jag skulle ta ett ryck med maten igen. Jaha! Då fyller en på jobbet år och bjuder på tårta. Tack för den. Jag var ju tvungen att ta en bit. När jag sen upptäckte att det var den godaste tårtan jag ätit i hela mitt liv, ja då var jag tvungen att ta en till! Den var choklad botten i tre lager med vaniljkräm i nedersta fyllningen och chockladmousse i översta och mörk choklad som överdra. Det var snudd på att jag dog av lycka när tårtan mötte smaklökarna. Efter andra biten mådde jag så dåligt att jag bara ville boka konferansrummed med soffa och gå och lägga mig och vila...

Jag fick mitt straff när jag sprang från jobbet till tunnelbanan. Helt plötsligt försvinner fötterna under mig och jag ramlar med hela min tyngd rakt på ena knät på isen. Tårarna var inte långt borta! Som tur var träffade jag en mamma från dagispå bussen hon hade bilen parkerad vid färjan så hon skjutsade mig hem. Det hade inte varit kul att ta sig hem i uppförbacke med snömodd i klackar med ett trasigt knä. Måste nog raka benen om jag skulle behöva gå till doktorn imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback