Det blir inga syskon!!

Herre min skapare vad trött jag är! Adam och Alva lekte som galningar igår, med varenda leksak. Leksakerna ligger nu i hela huset! Just nu orkar jag inte plocka upp dem. Middagen blev misslyckad för köttet blev supertort. Erik som redan var ganska rund under fötterna sa nog en miljon gånger att han misstänkte det redan när vi läste receptet. Han upprepar sig ganska mycket när han har druckit.

Barnen var sams och var snälla mot varandra hela kvällen och somnade relativt fort. Alva hade svårt att vara tyst och Adam började gråta varje gång han hörde henne, men det gick bra efter en stund. Strax före tolvslaget väckte vi dem för att de skulle få se raketerna. De blev väldigt imponerade och tyckte det var spännande som tusan. Roger och Erik var ute och sköt raketer, vilket var mindre lämpligt emd tanke på promillehalten hos de båda, om man frågar mig.

Några i vårt område eldade Thailänska lyktor som flyger iväg. Det var jättevackert och jag vill några nästa år. Undra var man får tag i dem, kanske någon Thaibutik någonstans. De är mycket bättre än vanliga raketer. Vackra, stämningsfulla och ingen behöver skadas och djuren behöver inte ta lugnande medicin för överleva natten.

Idag, när alla kravlade sig upp, så var barnen förvandlade till tjafsiga gnälliga sura monster! Adam vill inte ha välling och ingen frukost och Alva ville inte låta Adam leka med några av hennes saker. De kastade saker omkring sig och var allmänt jättejobbiga! Vid ett tillfälle sa Jessica att hon var glad att hon inte hade en bebis nu när de betedde sig som små svin. Jag tänkte efter och det är jag också!! Fast om jag hade haft det, hade jag inte låtit Erik ligga och vara bakis i sängen hela dagen så då hade vi varit fler vuxna.


Thailänska lyktor.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack igen för att vi fick komma. Det va jättekul och tröttsamt samtidigt hehe. Och vi glömde pulkan men jag kan säga att jag hade inte orkat åka pulka med dem bråkiga små liven idag endå haha.

Puss!

2010-01-01 @ 20:43:50
Postat av: Lilla morbror

kommer ihåg att min farsa brukade börja brinna varje nyår, han sköt iväg raketerna från händerna, så gnistorna brukade tända eld på hans skjorta och håret på armar och bröst s

2010-01-01 @ 20:58:40
Postat av: Moster Ingela

Blev så nyfiken på om såna går att köpa så jag googlade..http://www.rislampor.se/

2010-01-01 @ 22:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback