Tvångstankar eller?

Vi sitter och klipper med Alvas sax som hon fått av sin farmor. Hon är jätteglad över den där saxen och gillar att klippa i saker. Än så länge är hon med på att det bara är moster Linda som får klippa i hennes hår... Vi klipper ut saker ur tidningar. Bla bokstäver.
Alva: "Nu kippeth ja thöndeth den häth." (Nu klipper jag sönder den här.)
Jag: "Ja, om du inte vill ha kvar den så kan du göra det."
Alva: "Men ja ving ha den kvath!" (Men jag vill ha den kvar)
Jag: "Ja, men klipp inte sönder den då."
Alva: "Men ja göth de ändå.."
Jag: "Ja, gör det du, men den går ju sönder då och då kan du inte spara den."
Alva: "MEN JA VING THPATHA DEN!!!" (Men jag vill spara den)
Jag: "Men gud.. sluta klipp i den då."
Alva: "Men ja göth de ändå..."
Jag: "Då kommer den gå sönder..."
Alva: "Men ja batha fotthätteth..." (Men jag bara fortsätter)
Bokstaven går sönder och hon får utbrott och kastar den på golvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback