Tillbaka till ruta ett..

Vi fick bokningsavtal från feststället som vi bokat bröllopsfest på. De hade lagt till 2500kr för vigseln som vi ville ha i deras lokal. Jag tyckte det verkade lite dyrt så jag ringde och frågade vad som ingick i de där 2500.
Otrevlig man: "Jaa.. det är ju iordningställande av stolar, ev utrullning av matta så ni inte trampar sönder gräsmattan med klackarna och ev ström."
Jag: "Vi ska gifta oss i oktober så vi kommer att vara inne hos er och vi är bara 35-40 personer så det behövs inga högtalare eller så. Det är alltså endast iordningställande av stolar som vi behöver."
Otrevlig man: "Det spelar ingen roll."
Jag: "Så vi ska betala 2500kr för att ni ska ställa upp 35 stolar??"
Otrevlig man: "Ja."
Jag: "Men tycker du verkligen att det är rimligt?"
Otrevlig man: "Ja."
Jag: "Fast tycker inte jag."
Otrevlig man: "Nehe, men då tycker jag att du kan boka något annat ställe!"
Jag: "Ok, tack hej." Sen slängde jag luren i örat på gubbdj***ln!

2500kr är inte mycket i sammanhanget, men jag vill inte betala för skit! Jag har skickat förfrågnignar till några andra ställen idag. Vi får se hur det går och vad det kostar att ställa upp stolar hos dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback