Jag vill klaga!

Om bussen är sen kan man ringa SL's kundtjänst. Om bredbandet, mobilen eller digital TV'n  strular ringer man sin operatörs kundservice. Nu är det så att jag tycker att vädret strular. Det är inte OK längre. Det måste sluta snöa nu. Vi kommer sitta och grilla på midsommarafton och sucka över att snödrivorna är kvar. Var ringer jag då? SMHI? Gud? Eller, nej jag vet! Moder Jords kunservice! Vad skulle jag säga då? Vad skulle hon säga då?

Moder Jord: "Välkommen till kundservice det är Moder Jord."
Jag: "Hej, mitt namn är Jenny och jag skulle vilja höra med dig varför vädret är som det är. Jag är otroligt trött på kylan och snön nu. Man kan aldrig ta sig någonstans eftersom tåg, bussar och tunnelbanor inte kan köra med mer än 5 cm snö på marken. När kan du fixa det?" Tänkte ni på att jag inte frågade OM utan NÄR hon tänker fixa det. Jag ställer alltså lite krav på Moder Jord och försöker få övertaget i samtalet. Spela lite hård liksom.
Moder Jord: "Du försöker få mig att tro att du inte förstår varför jag har gett er ett helvete i vinter?"
Jag: "Va? Ja.. eller nej.. eller vad menar du?" Märkte ni nu hur hon tog över samtalet igen..? Fasen också!
Moder Jord: "Sopsorterar du?"
Jag: "Nja.. tidningar och glas sorterar jag."
Moder Jord: "Inte tillräckligt bra. Om ni inte börjar ta hand om mig kommer jag inte ta hand om er. I'll scratch your back if you scratch mine, som koldioxid sprutande SUV-åkarna på andra sidan Atlanten säger."
Jag: "Men om jag lovar att börja sopsortera mer, åka mer komunalt och handla närproducerad, ekologisk mat.. Kan du sluta med snön nu då"?
Moder Jord: "Nej."
Jag: "Jag åkte faktiskt kommunalt från jobbet och hämtade min dotter på dagis idag och sen åkte jag kommunalt hem därifrån idag. Hjälper det?"
Moder Jord: "Nej." Klick.
Jag: "SUBBA!" Nu kan jag säga det för hon har redan lagt på så hon hör inte det... hoppas jag...
Jag: "Förlåt.. jag menade det inte.."
"tuuuuuuuuuuuuuuuuuut"


Kommentarer
Postat av: Valle

Jenny! Jag är stolt över dig! Du har under alla dessa år aldrig någonsin visat mig prov på sådan knäpphet och vild fantasi som här. Hahaha heeelt underbart! Puss på dig u old hag. En annan gång ska jag dra upp en annan sak du gjort som gjort mig stolt.. Fast kanske inte här :)

2010-02-21 @ 19:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback