Härlig dag..

Vaknar och har gigantisk blåsa på läppen som gör tokont och nackspärr. Jag sov 10 timmar och är ändå helt slut som människa. På vägen till jobbet är tunnelbanan trasig och på vägen hem är färjan trasig! Vilken härlig dag...

Tunnelbanan gick inte till den stationen jag åker till på morgonen. Det var ersättningsbussar. Det kom EN buss som alla skulle på. En kille halkade och ramlade. Ni ska inte tro att någon hjälper honom upp. Nej de springer över honom för att komma in i bussen. Vad är det för fel på folk?? Alla kan inte ha SÅ viktiga jobb så att det är värt att kliva på folk som ligger på marken. Jag kom inte med den bussen och inte nästa heller. Tredje bussen kom jag med. Jag blev inpressad mot en tröskel längst bak i bussen. Det gjorde jätte ont och jag bad de som stod i dörren och tryckte för att komma med att de skulle gå av. Ingen lyssnade. Till slut skrek jag att jag blev klämd och att de skull gå av bussdjäveln. Ingen lyssnade. I en kvart stod jag och klämdes. Jag höll nästan på att börja böla för att det gjorde ont.

På vägen hem säger busschauffören att vår färja är trasig. Jag, chauffören och en kille till försökte få tag i färjan för att få reda på när den skulle börja gå och om de hade räddningsbåten där. Killen fick tag i dem och de sa att det skulle ta 8 timmar och en räddningsbåt var på väg som skulle köra över folk. När vi kom fram till färjan gick den ändå. Den gick med en lina för den andra var tydligen av. Den var jätte sen och det tog lång tid att åka över, men jag kom hem i alla fall.

Vad är det för fel på broar? Det är ganska charmigt och mysigt att åka färja hem, men när man varje dag missar den för att det är så mycket trafik så bussen blir sen så är det inte så himla charmigt längre. 30 min varje dag 5 gånger i veckan blir 2,5 timmar per vecka och 10 timmar per månad som jag sitter och väntar på färjan. Jag kan tänka mig ganska många andra saker jag hellre gör med min tid. Tex är med Alva längre än fem minuter innan hon går och lägger sig på kvällen. 

BYGG EN BRO!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja alltså folk är inte mänskliga när det gäller att komma med en tunnelbana eller buss det är helt sjukt. Det kommer fler lixom.

Jag håller med dig byyyggg enn brooo!

2010-02-14 @ 08:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback