Genus...

Vi fick H&M katalogen för barnkläder höromdagen. Jag bläddrade lite i den när jag och Alva åt frukost.
Alva: "Ja ving titta på bebithana! Ja thåg att de va bebithar dä bak." (Jag vill titta på bebisarna! Jag såg att det var bebisar där bak)
Jag: "Ja, visst titta du." Jag bläddrar fram till bebisarna.
Alva: "Ja ving ha en thån." (Jag vill ha en så'n.)
Jag: "Vill du ha en bebis?"
Alva: "Ja."
Jag: "Men du har ju dina dockor."
Alva: "Men ja ving ha en thiktig! Ja kan önthka mig en i junknapp!" (Men jag vill ha en riktig! Jag kan önska mig en i julklapp!)
Jag: "Men då blir ju det en lilla syster eller lillebror. Vill du ha en lillasyster eller lillebror?"
Alva: "JAAAA! Då bi ja thtothebthoth!" (JAAAA! Då blir jag storebror!)
Jag: "Du skulle bli storasyster inte storebror."
Alva: "Men de ving ja!"

Samma dag efter dagis när Erik och Alva åt middag så pratade hon om det igen. Men då ville hon ha två bebisar. Erik tyckte att det kunde bli lite jobbigt att ha två bebisar på en gång. Alva höll inte med för hon kunde trösta dem och  mata dem och sova med dem.

Kommentarer
Postat av: Valentina

Låter som en toppenidé med två samtidigt.. Förmodligen inte alls jobbigt med tanke på att Alva ska trösta, mata och sova med dem. Lätt som en plätt! Go for it!

2010-02-19 @ 15:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback