DET ÄR EN KANTBIIIIIT!!!

Att lägga pussel med ett nästan 3-årigt barn är smått frustrerande. När hon för tre miljonte gången försöker sätta in en kantbit i mitten av pusslet vill jag skrika:
"MEN FÖR I HELVETE DET ÄR DEN KANTBIT!!!!!! HUR SVÄRT KAN DET VARA?!?"
Ut kommer: "Ser du att den är rak där? Det är för att den ska sitta på kanten. Då kan den inte sitta i mitten."
När hon sen försöker trycka fast lill-prins bus arm i Labans ansikte (också för tre miljonte gången) blir man trött. Här vill jag gärna fråga:
"Hur tänkte du nu?!? Jag har sagt tre miljoner gånger att laban inte ska ha en arm i fejjan!"
Ut kommer: "Oj, nu fick laban en arm i ansiktet. Vad tokigt! Ska inte laban ha en kind där i stället för lill-prins bus arm? Ser du någon bit med Labans ansikte på?"

Hon faktiskt är väldigt duktig och blir duktigare och duktigare på att lägga laban-pusslet. Hon tycker det är superkul med pussel så det är ett säkert kort till 3-årsdagen! Det är bara jag som har lite dåligt tålamod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback