Världens bästa storasyster

Alva fick en slant i Julkortet från sin gammelfarmor idag.
Alva: "Va kan man köpa fö de häth då?" (Vad kan man köpa för det här då?)
Jag: "Kanske någon leksak eller några kläder kanske?"
Alva: "Ja! En nekthak ting bebithen!" (Ja! En leksak till bebisen!)
Jag: "Till dina bebisar?" Jag tänkte att hon ville köpa något till sina dockor.
Alva: "Nej. Ting thiktiga bebithen thom kommeth i thommath." (Nej. Till riktiga bebisen som kommer i sommar.)
Jag: "Men de här pengarna var till dig så du kan köpa något som du vill ha."
Alva: "Ja, men ja ving ju köpa en nange ting bebithen." (Ja, men jag vill ju köpa en nalle till bebisen.)
Jag: " Åh, vad du är snäll. Du kan få pengar av mamma och pappa så du kan köpa något till bebisen. Gammelfarmor ville nog att du skulle köpa något till dig för de här pengarna."
Alva: "JA! Då kan ja köpa en nange." (JA! Då kan jag köpa en nalle.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback