MÖHIPPA!!

Jag har ju rakat benen och tvättat håret varje fredag i ett par veckor nu utifall att man skulle bli "överaskad" med en möhippa. Nu gjorde jag inte det eftersom Erik skulle "till Robban" och jag skulle "vara ensam hemma med Alva". Så med orakade ben och flottigt hår åkte jag, Erik och Alva till farmor för att äta lunch. Hon hade "bjud över oss på lunch". Bara där borde jag ha fattat. Jag sa att jag inte kunde för att Erik skulle till Robban och ta bilen med sig. "Du får val ta bussen då!!" Röt hon nästan åt mig. Jag trodde att Erik skulle åka till Robban från farmor och jag skulle åka med Alva kommunalt hem.

Vi kom till farmor lite tidigt så "hon har inte börjat med maten än". Helt plötsligt ringer det på dörren och där utanför står min faster Lisa. Jag blev jätteglad eftersom jag inte hade en aning om att hon skulle komma. Bakom henne står ett helt gäng med tjejer som sätter på mig en tiara. Snacka om att jag blev chockad! Jag blev så chockad att jag började gråta!

Vi gick längs hornsgatan fram till Slussen. Där fick jag helkropps massage på ett Thaiställe. Jag blev helt inoljad och hade inga ombyteskläder och ingen dusch var inplanerad. Eftersom jag var inoljad och vi hade så tur med vädret så svettades jag som en gris hela dagen! När massagen var klar åt vi jättesmarrig lunch från kafe fåtöljen på hornsgatan i Kungsträdgården. Planen var att efter lunchen åka skärgårdsracet. En RIB båt med seightseing, men båten hade gått sönder dagen innan och det hade de så klart inte meddelat oss. Vi fick fribiljetter till Fjäderholmarna istället, så vi åkte dit och åt lite glass och drack lite vin. Det var verkligen jättemysigt där, men vi hade inte så mycket tid. Vi skulle tydligen till en restaurang och äta middag. De hade bokat bord och servitör på Sangria vid vanadisplan. Världens bästa personal och världens bästa mat! Älskar tapas. Ni kanske reagerade på att jag skrev att de bokat serivitör... De hade faktisk det. En servitör/danslärare som efter middagen rev av ett nummer med mig! Hur kul som helst. Jag kan ju inte alls dansa salsa, men försökte så gott jag bara kunde att hänga med honom. Han var grym och jag var mindre grym.

När kvällen led mot sitt slut avslutade vi på ett ställe vid Mariatorget som heter Sense. Min kusin Maria känner en kille som brukar DJ:a där. Han bjöd oss på shots och bra musik. En svensexa hade hittat dit också! Vi dansade som galningar och jag har grym träningsverk efter salsan och dansen på Sens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback